Każda pora roku składnia nas do sięgania po zapachy o nieco bardziej zróżnicowanym składzie i odmiennym charakterze. Po mroźnej, ubogiej w słoneczne dni zimie, podczas której dominują zdecydowanie cięższe, dymne, mocno otulające nuty, przychodzi czas na wiosenną, radosną odmianę. A jak wiadomo, najlepsze męskie perfumy na wiosnę to te, które podobnie jak ta pora roku, zawierają w sobie ładunek pozytywnej energii, odmładzającej świeżości, optymizmu i przyjemnej lekkości bytu.
W sezonie wiosenno-letnim zazwyczaj sięgamy po lekkie i energetyczne zapachy, które wprowadzają powiew świeżości pozwalający pozytywnie nastroić się na każdy dzień. W owocowych zapachach często można spotkać nuty zapachowe różnych odmiany cytrusów - jednym z ciekawszych pomysłów jest wprowadzenie do kompozycji zapachowej grejpfruta o intensywnym, wyrazistym aromacie, obok którego nie można przejść obojętnie. Przedstawiamy najbardziej pożądane zapachy z nutą grejpfruta dla niej i dla niego.
Akacja (Acacia Mill.) to jeden z bardziej popularnych surowców roślinnych wykorzystywanych do produkcji perfum. Dzieje się tak za sprawą niesamowicie pięknej, egzotycznej woni, jaką w sobie skrywa. Dlatego doceniana była już wieki temu przez pierwszych wytwórców aromatycznych olejków do ciała. Sytuacja ta nie zmieniła się przez stulecia - akacja nadal jest wykorzystywana przez współczesnych producentów perfum na całym świecie. Kompozycje z jej udziałem są pożądane zarówno przez panie jak i panów.
Winogrona znane są ludzkości od tysiącleci. Szacuje się, że należą do roślin, które były uprawiane przez człowieka jako pierwsze - i to już od ponad ośmiu tysięcy lat. Poza przepięknym, słodkim a zarazem odświeżający aromatem, kryją w sobie wiele cennych składników odżywczych, które mają prozdrowotne działanie. Z powodzeniem wykorzystuje się je w przemyśle kosmetycznym, perfumeryjnym, spożywczym, farmaceutycznym oraz w ogrodnictwie i rolnictwie.
Pomimo, iż banan rośnie w egzotycznym, ciepłym i tropikalnym klimacie, jest znany na całym świecie. Popularny stał się nie tylko w przemyśle perfumeryjnym, ale także w kulinariach, w pop-kulturze, branży farmaceutycznej a nawet i w też sztuce. Republiki bananowe, bananowe dzieci, bananowy uśmiech - to tylko niektóre ze związków frazeologicznych, które na trwałe wpisały się w język, a zawdzięczamy je oczywiście bananowi. Ale to nie wszystko. Banan jest elementem kultów religijnych w Indiach czy Tajlandii. Banan został umieszczony przez Andego Warhola na słynnej okładce kontrowersyjnego albumu The Velvet Underground. A Leonard Cohen pozuje z bananem na okładce albumu I'm Your Man. Banan występuje także we współczesnej, niezależnej sztuce, chociażby w pracach Banksy'ego.