Jak cię widzą, tak cię piszą.
Jeśli pracodawca zaprasza nas na rozmowę kwalifikacyjną, zainteresowany jest kwalifikacjami i doświadczeniem, które przedstawiliśmy w przesłanej aplikacji. Wiedza i praktyka to jednak nie wszystko. Naszą atrakcyjność jako ewentualnego pracownika determinuje również wizerunek. Z badań przeprowadzanych przez psychologów społecznych wynika, że wstępnej oceny nowo poznanej osoby dokonujemy w zaledwie kilka sekund. Nawet jeśli teoretycznie bliska wydaje nam się być zasada "nie szata zdobi człowieka", mózg i tak niejako automatycznie ocenia wygląd napotkanych osób. W dużej mierze to właśnie wygląd sprawia, że jesteśmy odbierani jako mili i kompetentni lub wprost przeciwnie - niesympatyczni i nieprofesjonalni. Nawet imponująca wiedza i rozeznanie w branży może okazać się niewystarczające, jeśli nasz wygląd nie wzbudzi w pracodawcy zaufania.