FiFi Awards - czyli zapachowe Oscary

FiFi Awards - czyli zapachowe Oscary

2021-05-21

FIFI Awards przyznawane przez The Fragrance Foundation porównywane są często do Oscarów świata perfumeryjnego. PBudzą ogromne zainteresowanie branży i wielbicieli niezwykłych zapachów. Przybliżamy historię FIFI Awards oraz kompozycje, które zostały uhonorowane tymi wyróżnieniami w 2020 roku.

FIFI Awards – prestiżowe wyróżnienia w branży perfumeryjnej przyznawane są od 1973 roku. Wśród kategorii FIFI Awards znajdują się m.in. Media Campaign, Consumer’s Choice i najważniejsze z nich – Fragrance of the Year, w tym w podkategoriach: Luxury, Prestige i Popular. Jacy okazali się zwycięzcy 2020 roku, jeśli chodzi o FIFI Awards?

Historia FIFI Awards

Pomysłodawczynią FIFI Awards była Annette Green – prezeska The Fragrance Foundation. W ten sposób chciała ona docenić kreatywność twórców pięknych zapachów. Pierwsza gala wręczenia nagród dla branży perfumeryjnej odbyła się w Nowym Jorku, w słynnym hotelu Plaza.

Nagrody FIFI pierwotnie miały formę symbolicznych kolaży autorstwa Billa Goldberga, na których umieszczano nazwę perfum oraz ich producenta. W 1975 roku przybrały formę kryształowych rzeźb przedstawiających dwanaście kolumn otaczających kroplę perfum, stworzonych przez Pierre’a Dinarda. W 2006 roku The Fragrance Foundation ogłosiła konkurs na nowe statuetki i w 2007 roku wręczała już rzeźby Denisa Boudard, w formie kropli perfum rozpryskującej się w czystym krysztale.

W jakich kategoriach przyznawane są nagrody FIFI Awards?

Wyróżnienia FIFI początkowo przyznawane były tylko w siedmiu kategoriach. Z czasem ich liczba wzrosła do kilkunastu. Przyznaje je ok. 1000 członków międzynarodowej społeczności, wśród których są przedstawiciele domów i korporacji perfumeryjnych, kreatorzy zapachów, projektanci mody, celebryci i gwiazdy światowego show-biznesu.

Najważniejszą z nagród dla branży jest Fragrance of the Year, czyli najładniejszy zapach roku wybierany spośród perfum luksusowych, prestiżowych oraz popularnych. Wyróżniane są również kampanie reklamowe perfum czy ich flakony i opakowania. Consumer’s Choice to nagrody, które obecnie na stronie fundacji przyznają klienci, a Bath & Body Line of the Year trafiają do zapachowych produktów do kąpieli. Do The Fragrance Hall of Fame trafiają natomiast perfumy, które cieszą się popularnością dłużej niż 15 lat.

Perfumy to jednak nie tylko kompozycje zapachowe czy marketing, ale przede wszystkim ich kreatorzy. Nagrody FIFI za swoje dokonania otrzymują więc perfumiarze uznawani za najlepszych na świecie. Są wśród nich m.in. Alberto Morillas, Dominique Ropion, Olivier Cresp, Harry Fremont, Sophia Grojsman, Annie Buzantian czy Carlos Benaim. W Hall of Fame The Fragrance Foundation znalazły się natomiast takie osobistości świata perfumeryjnego i kosmetycznego, jak Estee Lauder, Leonard Lauder, Jerry L. Abernathy, Jeanette S. Wagner, Oscar de la Renta, Carolina Herrera, Donna Karan, Vera Wang, Marc Jacobs, Michael Kors czy Elizabeth Taylor.

Zapachowe Oscary dla perfum z 2020 roku

Z oczywistych względów, jaką jest pandemia koronawirusa, gala wręczenia FIFI Awards za 2020 rok musiała odbyć się online. Wśród zwycięskich zapachów znalazły się:

- Fragrance of the Year Women’s LuxuryYves Saint Laurent Libre stworzony przez Anne Flipo i Carlosa Benaima.

- Fragrance of the Year Women’s PrestigeLancome Idole autorstwa Adriany Medina, Shyamali Maisondieu i Nadege Le Garlantezec.

- Fragrance of the Year Popular – Kylie Jenner by KKW Fragrance (Nude), którego twórcami są Nicole Mancini i Rodrigo Flores-Roux.

- Fragrance of the Year Men’s Luxury - Dior Sauvage Parfum stworzony przez Francois Demachy.

- Fragrance of the Year Men’s Prestige – John Varvatos JVXNJ Silver Edition, za kompozycją którego stoją Carlos Vinals i Nathalie Benerau.

- Fragrance of the Year Universal Luxury – Byredo Sundazed autorstwa Jerome Epinette.

- Fragrance of the Year Universal PrestigeGucci Memoire d’une Odeur Eau de Parfum – zapach stworzony przez Alberto Morillasa.

- Kosmetyki do kąpieli w 2020 roku to linia Byredo Rose of No Man’s Land.

- Do Fragrance Hall of Fame trafił natomiast niszowy zapach typu unisex z 2000 roku - Frederic Malle Musc Ravageur wykreowane przez Maurice’a Roucel’a. Klienci oddający swoje głosy internetowo, wybrali natomiast Marc Jacobs Daisy Love Eau So Sweet stworzone przez Alberto Morillasa jako Consumer’s Choice.

- Za Media Campaign of the Year Woman’s uznana została promocja Gucci Guilty Pour Femme Eau de Parfum, której twarzami zostali piosenkarka Lana del Rey oraz aktor Jared Leto. W filmie reklamowym stworzonym przez Glena Luchforda we współpracy z dyrektorem kreatywnym marki Alessandro Michele utrzymano nostalgiczny klimat podróży retro, w trakcie której odwiedzamy ikoniczne miejsca Hollywood i Ameryki.

- W tej samej kategorii, jeśli chodzi o perfumy męskie, doceniona została kampania Paco Rabanne One Million: Million Nation. W czarno-białym, dynamicznym filmie reklamowym zapachu wzięło udział sześcioro młodych aktorów, raperów, modelek i tancerzy: Joey Bada$$, Simona Kust, Levi Dylan, Dree Hemingway, Alton Mason i Londone Myers.

Nagrody FIFI nie muszą być wyznacznikiem wybieranych dla siebie czy najbliższych perfum. Jeśli jednak interesujemy się branżą perfumeryjną, stają się dobrym wyznacznikiem, na jakie zapachy warto zwrócić baczniejszą uwagę.

Pokaż więcej wpisów z Maj 2021
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki dotyczące cookie w Swojej przeglądarce.
nie wyrażam zgody
ZGADZAM SIĘ, CHCĘ PRZEJŚĆ DO STRONY
pixel