Kultowe zapachy, które każdy mężczyzna powinien wypróbować przynajmniej raz
Męskie perfumy to dodatek niezbędny dzisiaj dla każdego zadbanego mężczyzny, który chce używanym zapachem dodać charakteru swojej stylizacji. Odświeżające zapachy w ciepłych porach roku, w których dominują nuty cytrusowe lub zmysłowe, cieplejsze perfumy na chłodniejszy okres jesienno-zimowy - to idealny prezent dla panów, którym zależy na zachowaniu klasy i stylu. Jakie są kultowe zapachy dla mężczyzn, których każdy powinien użyć choć raz?
Azzaro Chrome
Butelka Azzaro Chrome w błękitnym kolorze została zainspirowana Morzem Śródziemnym i jego oszałamiającymi niebiesko-srebrnymi refleksami. Cytrusowo-aromatyczne perfumy dla mężczyzn marki Azzaro pojawiły się w sprzedaży w 1996 roku i do dziś pozostają jednym z najczęściej wybieranych produktów zapachowych dla panów. Nieustającą popularność zapewniła im wyjątkowo udana kompozycja łącząca orzeźwienie, jakie przynoszą owoce cytrusowe ze świeżością korzennych aromatów. Będące hołdem dla ponadczasowych wartości przekazywanych z pokolenia na pokolenie Azzaro Chrome symbolizują proces stawania się pewnym siebie, silnym mężczyzną. W rozpoczynających je nutach głowy odnajdziemy aromaty rozmarynu, ananasa, neroli, bergamotki i cytryny przechodzące w nuty serca złożone z esencji zapachowych cyklamenu, kolendry, jaśminu i mchu dębowego, a bazowe wykończenie pozostające na długo na skórze zapewniają drzewo sandałowe, fasolka tonka, mech dębowy, piżmo, cedr, brazylijskie drzewo różane oraz kardamon.
Hugo Boss Boss Bottled
Mityczny wręcz zapach Hugo Boss Boss Bottled pojawił się w sprzedaży w 1998 roku, wykreowany przez Annick Menardo. Stał się szybko symbolem męskiego sukcesu, nadając się znakomicie dla panów w każdym wieku, dzięki ponadczasowemu połączeniu akordów drzewnych, cynamonowych, ciepłych korzennych, owocowych i waniliowych. Rozpoczynające kompozycję Hugo Boss Boss Bottled esencje to śliwka, mech dębowy, jabłko, cytryna, bergamotka i geranium. W sercu zapachu pojawiają się mahoń, goździk i cynamon, a całość kończą nuty bazowe: drzewo sandałowe, oliwne, wanilia, wetyweria i cedr.
Giorgio Armani Acqua di Gio pour Homme
Radosny, spontaniczny zapach Giorgio Armani Acqua di Gio pour Homme kojarzy się natychmiast z powiewem orzeźwiającej morskiej bryzy. Wydany w 1996 roku zapach pozostaje do dziś jednym z ulubionych prezentów kupowanych przez kobiety swoim mężczyznom ze względu na wyjątkową kompozycję stworzoną przez Alberto Morillasa, przywołującą na myśl ciepły dzień spędzany gdzieś na południu Europy. W nutach głowy połączono w nim esencje pomarańczy, limy, bergamotki, jaśminu, neroli, cytryny i mandarynki. W sercu zapachu pięknie rozwijają się uwodzicielskie nuty neroli, cyklamenu, gałki muszkatołowej, nut morskich, hiacynta, róży i rozmarynu. Nuty bazowe to zaś ultra-męski mech dębowy, cedr, białe piżmo i bursztyn.
JOOP! Homme
Przewrotny męski zapach dla wszystkich panów ceniących sobie oryginalność i podążanie własną ścieżką. JOOP! Homme wydany w 1989 roku zapach stworzony został przez Michela Almairaca, który połączył w nim chłodną świeżość bergamotki ze znajdującym się w sercu cynamonem, kwiatami pomarańczy i jaśminem, harmonijnie kończąc całość egzotyczną nutą bazową z drewnem sandałowym, wetywerią i paczulą doprawionymi delikatnie ambrą, tabaką, piżmem i miodem.
Calvin Klein Euphoria Men
Prawdziwy hit rynku perfum, pochodzący z 2006 roku zapach marki Calvin Klein Euphoria Men to kompozycja autorstwa Carlosa Benaima, Loc Donga i Jean-Marc'a Chaillana. Łącząc ze sobą pikantne nuty głowy, w skład których wszedł imbir i pieprz, z orzeźwiającą bazylią, szałwią i cedrem w sercu zapachu i kończąc całość zmysłowym zamszem, drzewem, bursztynem oraz paczulą stworzyli kompozycję dla mężczyzn pewnych siebie, którzy nie muszą udawać kogoś innego.
Paco Rabanne 1 Million
Zamknięty we flakonie przypominającym kształtem i kolorem sztabkę złota Paco Rabanne 1 Million to od dawna symbol zwycięstwa dla mężczyzn, którzy zawsze osiągają wyznaczone sobie cele. Drzewno-przyprawowa kompozycja łączy esencje zapachowe róży, cynamonu, mięty, grejpfruta i czerwonej mandarynki, które natychmiast kojarzą się z aromatem luksusu i dużych pieniędzy.
Paco Rabanne Invictus
Oryginalny i rześki zapach marki Paco Rabanne charakteryzuje się wyjątkowo długim pozostawaniem na skórze. Wydany w 2013 roku zapach Paco Rabanne Invictus zamknięty we flakonie w kształcie pucharu, to intrygujące połączenie grejpfruta, nut morskich i mandarynki w nutach głowy, liścia laurowego i uwodzicielskiego jaśminu w sercu oraz drzewa gwajakowego, mchu dębowego, paczuli i ambry w nutach bazowych.
Carolina Herrera 212 VIP Men
Pochodzący z 2011 roku Carolina Herrera 212 VIP Men to odpowiednik damskich perfum o tej samej nazwie reklamowanych sloganami “Czy jesteś na liście?” i “To prywatne przyjęcie” odzwierciedlającymi życie nowojorskich elit. Połączenie “Czy jesteś na liście?” i “To prywatne przyjęcie”. Połączenie nut zapachowych limy, kawioru, pieprzu, imbiru i marakui, z męskim ginem, wódką oraz miętą odświeżającymi serce zapachu z ambrą, skórą i nutami drzewnymi, dało całość dla mężczyzn pewnych siebie, którzy lubią zwracać na siebie uwagę.